Dowiedz się więcej

Zwycięstwo w batalii o OBD!

Parlament Europejski przyjął Pakiet Kompromisowy Rozporządzenia o Homologacji Typu Pojazdu w trakcie dzisiejszej sesji plenarnej w Strasburgu (19.04.2018). Oznacza to, że Parlament opowiedział się za utrzymaniem złącza OBD jako obowiązkowe wyposażeni nowo produkowanych samochodów!


Serdecznie gratulujemy wszystkim, którzy za pośrednictwem portali Grupy MotoFocus podpisali petycję o utrzymanie złącza OBD. W zaledwie 11 dni udało się uzbierać ponad 6 000 podpisów, które zostały przekazane Członkom Parlamentu Europejskiego przez Prezesa Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych. Nasi Czytelnicy udowodnili, że los rynku motoryzacyjnego nie jest im obojętny!


SDCM bardzo dziękuje wszystkim, którzy zaangażowali się aktywnie i podpisali się pod petycją za utrzymaniem złącza OBD. Przyjęcie rozporządzenia przez Parlament traktujemy jako ogromny sukces. Jest to wspólne zwycięstwo całego niezależnego rynku motoryzacyjnego – wszystkich, którzy włączyli się w postulowanie poprawek do projektu, w tym przedsiębiorców, mechaników i innych osób, które wspierały działania aftermarketu – powiedział Alfred Franke, prezes SDCM.





Dlaczego brak złącza OBD mógł sparaliżować rynek?

Dla firm działających na rynku motoryzacyjnym niezwykle ważne jest, aby nowo produkowane samochody posiadały złącze OBD, ponieważ jest ono jedyną drogą komunikacji z jednostką centralną pojazdu.


Jeśli producenci pojazdów wykorzystaliby lukę w prawie i zamiast OBD wprowadzili możliwość bezprzewodowego diagnozowania pojazdów za pośrednictwem swojej centrali o poprawnej diagnostyce w warsztacie niezależnym moglibyśmy po prostu zapomnieć, a warsztaty autoryzowane jeszcze bardziej zostałyby uzależnione od producentów samochodów.


Efektem domino, skutki usunięcia OBD odbiłyby się praktycznie na wszystkich podmiotach działających na rynku motoryzacyjnym.